Om Oss

Vår vision

Det främsta syftet med WRO strävar efter ett samhälle där både kvinnor och män har lika värde , möjligheter och rättigheter .

WRO försöker öka medvetenheten bland kvinnor om deras rättigheter och skyldigheter och att ge dem en bättre integration och bidra till samhället . Denna organisation är inte kopplad till någon politisk eller religiös uppfattning .

Det WRO Målet är att eliminera :

Våld mot kvinnor och barn
Hedersmord och våld , kvinnor förtryck
tvångsäktenskap
barnäktenskap
Kvinnlig omskärelse ( kvinnliga könsorganen stympning )

Vår verksamhet

WRO har fem rutin program och flera projekt :

För att se våra rutinmässiga program som anges nedan , klicka här :

För att se den senaste uppdateringen på våra projekt klicka här .

Att se över konstitutionen av WRO klicka här .

Vår historia

Kvinnors rättigheter Organization bildades som en förening i Malmö sedan 1998 och det växte till en icke – statlig organisation . Den har 180 individuella och organisatoriska sponsorer och har etablerat verksamhet i Stockholm , Göteborg , Borås , Helsingborg , Uppsala och Karlskrona . I Wroclaw i tidigare främst fokuserat på två mål :

Att ta itu med könsapartheid i länder där kvinnoförtrycket är i de minsta detaljerna i kvinnans liv . Vi arbetar förespråkat för åtgärder mot avrättningar och stening . Vi ökade medvetenheten om lika rättigheter för kvinnor i hela världen och deltog i den internationella kampanjen ” en lag för alla ” .

Vi arbetade mot hedersrelaterat våld i Europa . Vi stöder insatser som hjälper misshandlade kvinnor att återintegreras i samhället och hitta rätt och få den hjälp de behöver i samhället . Vi har flera projekt och aktiviteter för integrering av misshandlade kvinnor tillbaka in i samhället . Projektet ” Sverige är mitt nya hemland ” , som har fått stöd av Ungdomsstyrelsen är ett exempel på vårt arbete med integrationsfrågor .

Vi har projekt för att öka medvetenheten mot könsstympning av barn i form av omskärelse .

Under 2008-2011 , lyckades vi en plan för att bilda ett ” Counseling Center ” för att stödja utsatta kvinnor med stöd av länsstyrelsen i Skåne .

Under 2010-2013 lyckades vi en Hit hus , med stöd av länsstyrelsen i Skåne och Malmö stad , som var att skapa en arbetsmiljö för våldsutsatta kvinnor .

Under 2009 , med stöd av ” Brottsofferfonden ” vi organiserade konferensen om ” Röster från tonlösa kvinnor” i Malmö , under Brottsofferfonden , där de utsatta kvinnorna själva kom att prata med publiken och berättade om sina erfarenheter och förväntningar .

Under 2011 ” Brottsofferfonden ” stött oss i att organisera konferensen ” Fadime Remembrance ” i Stockholm den 21 januari 2011 och i Göteborg den 4 februari 2011 .

2011-2014 körde vi ett enormt uppskattat projekt som sponsras av Heritage Fund (BOM , barn och mödrar ) vi förutsatt rehabiliteringsstödför barn och mödrar som drabbas av våld i hemmet . Inom BOM -projektet ett symposium med en förekomst av parlamentariker och lokala politiker hölls för att diskutera den inhemska och hedersvåld och dess konsekvenser . Som ett resultat av en bok publicerades som ” Den ljusaste ljus sommar ” som återspeglar det dolda våldet mot kvinnor och barn ) med en serie intervjuer med misshandlade kvinnor som deltog i BOM -projektet .

Vi har möjlighet att hjälpa flickor och kvinnor som har blivit misshandlade , våldtagna , hotade , utsatta för tvångsäktenskap och känner sig missbrukas av sina manliga partners och släktingar .

Här kan du ladda ner våra rådgivnings info-blad i PDF-format!

Ring om du behöver hjälp och stöd:

Farideh Arman: 040- 791 12 eller 070- 363 80 88